در دنياي امروز کسب سهم بيشتر از بازار مصرف، هدف اصلي شرکت ها و صاحبان صنايع به شمار مي رود و در اين شرايط استفاده از اصول و فنون علمي در بازاريابي هر روز پررنگ تر از قبل مي شود. بازاريابي نوين به جاي جستجو براي يافتن مشتري جهت محصولات توليد شده، به خلق محصولات و خدمات متناسب با خواسته ها و نيازهاي مشتريان توجه دارد. به عبارت ديگر کانون اصلي انديشه و عمل در بازاريابي نوين، تامين رضايت و ايجاد ارزش براي مشتري است تا به سمت محصول توليد شده يا خدمت مورد نظر ما جلب گردد ... مي توان از اصول بازاريابي اجتماعي براي فروش ايده ها، نگرش ها و رفتارها به جامعه استفاده کرد. بازاريابي اجتماعي بسيار پيچيده تر و گاه کم اثرتر از بازاريابي تجاری است، در بازاريابي اجتماعي تلاش در جهت تاثيرگذاري روي عقايد و رفتار جامعه است... تعريف بازاريابي اجتماعي اهداف بازاريابي تفاوات بازاریابی تجاری و بازاریابی اجتماعی آميزه بازاريابي قيمت (Price) مکان(توزيع) Place ترويج ( Promotion) سیاست و سياستگذاري (Policy) عوامل موثر بر بازاريابي &nbs ...